İSMAİL ŞAHİN / İSTANBUL – Ürün gamına dahil ettikleri beyaz eşya, ankastre ve vitrifiye grubunu kullanıcıların beğenisine sunan şirketin yıl sonuna kadar hedefi, tüm ürünlerini son kullanıcı ile buluşturacağı 120 yeni mağazaya ulaşmak. Mevcut hırdavat ürünlerinin yer aldığı bayiler için de yenilemeye giden şirket, yer almadığı illerde 15’e yakın ek bayi anlaşması yapacak.
Geçtiğimiz yılı rekor büyüme ile kapattıklarını belirten Häfele Türkiye ve Bölge Ülkeler İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, “150 binin üzerinde ürün çeşidimiz içerisinden konut projelerinde en doğru şekilde seçim yapmak için 5 ana yapı taşı belirledik: konforlu, estetik, benzersiz, bütçe uyumlu ve sürdürülebilir olması. Mutfaktan beyaz eşyaya, banyodan vitrifiyeye kadar her alanda varız. Tüm bunlar evin değerinin yüzde birine mal oluyor ama hem yaşam alanına hem de evin değerine çok büyük katkı sağlıyor” dedi.
Konut ve mobilya sektörüne ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Uytun şöyle devam etti:
20 kat büyüyecek
Konut sektöründeki yavaşlamanın bir süre daha devam edeceğini öngörüyoruz. Azalan talep karşılığında, konutun olduğu bölgedeki seçenekler içinde tercih edilmek tüm müteahhit şirketlerin ortak konusu haline geldi. Ancak diğer taraftan ev yenileme pazarı da giderek büyüyor. Önceden ev yenileme diye bir kavram yoktu, pandemi ile bu biraz kırıldı. Hesaplamalarımıza göre 1,5 yıl içinde bu pazarın tam 20 kat büyüyeceğini öngörüyoruz. Biz bu yenileme pazarından beyaz eşyada yüzde 5, vitrifiyede yüzde 10 pay alırız. Önümüzdeki haftadan itibaren iki ve üç vardiyaya çıkarıyoruz işlerimizi. Euro bazında yüzde 150 büyümeyi yakaladık.”
Ürünlerinde yerli üretim için de adım attıklarını ifade eden Uytun, “Türkiye’de bağlantı ürünleri konusunda 27 üreticiyle anlaşma yaptık. Onların ürünlerini dünya pazarına açıyoruz” diye konuştu.